måndag

6.30
Åh! Jag har haft den värsta natten någonsin tror jag!
Vred mig av och an hundra gånger innan jag tillslut somnade, för att 1½ timme senare vakna av att en mygga surrar mig i örat. Jag blir självklart klarvaken (och livrädd) pga den lilla myggan, Hans vaknar också när den bestämmer sig för att åka in i hans öra med. Jag stiger upp, låg ändå bara och stirrade rakt ut i rummet med lampan tänd! Hans stiger också upp, vi fikar lite och ser på TV. 1 timme senare bestämmer vi oss för att göra ett nytt försök. Just när jag släckt lampan surrar det till, jag tänder och Hans dödar myggan! Han är bäst! Men innan vi hinner släcka igen upptäcks en ny mygga, jag blir typ livrädd igen (!) och gömmer mig under täcket! Efter flera försök att döda myggan bestämmer jag mig för att stoppa in öronproppar, då kanske jag kan somna eftersom jag slipper höra odjuren. Somnar tillslut och vaknar halv 7, klarvaken med FEM stycken nya fräscha värdigt mycket kliande myggbett. Tack för det myggdjävlar!
Ska försöka sova igen, ska ta med kissen den här gången, han kan äta upp dem om de försöker igen. (Förresten, vart fan kom myggen ifrån?)

Kollade nyss på termometern iaf, det är 18 grader ute, verkar bli en toppendag, enda nackdelen är att jag inte har nån att vara med. Kanske ska messa Kristina nu medan det är gratis att messa. Eller Elin, fast jag har ingen aning om när Elin vaknar på mornarna när hon är ledig, har för mig att hon nångång sa att hon är morgontrött och sover typ halva dagen.

Nej nu ska jag käka någon frukost och sen försöka sova igen, om inte annat får jag väl sova en stund på soffan, där kanske det är myggfritt.

8.30
Nu ger jag upp. Har haft ihjäl fem myggor, och det blir ändå bara fler och fler. jag blir galen, snart tar jag livet av mig själv också. Kissen var inte mycket till hjälp, visserligen hjälpte han mig att hitta 2 myggor, men jag fick lov att döda dem, han såg typ inte ens när dom flög iväg utan han stog typ på samma ställe och trodde dom skulle komma tillbaka. Nu är det iaf 23 grader ute. Det blir med andra ord en toppen dag, förutom det faktum att jag inte sovit. Nu ska jag äta frukost! Eftersom jag inte gjorde det sist.

10.30
Jag tror jag vet var alla dessa mygg har kommit ifrån. Vi har nämligen en ventilation i sovrummet, datarummet och vardagsrummet. Jag har stängt dessa nu. Det konstiga är fortfarande att de bara farit in i sovrummet? Har iaf haft ihjäl fem stycken till nu, vi har alltså haft minst tio stycken inne. Det är för mycket. Observera att jag inte har sett en enda mygga i år förrns inatt. Har iaf städat lite nu, eftersom Kristina kommer vid halv tolv, vi ska vara ute, för det är så fint väder. Värmerapport: 25.3 (Det är i skuggan!)
Igår frågade Emma (min boss) om jag inte kunde jobba ikväll och imorgon. Då sa jag nej. Imorse var jag fruktansvärt glad över att jag sagt nej. Ska jobba heldag på onsdag, det får väl ändå räcka? Jag måste ju få slöa och vara lat ibland också.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det var då inte lite mygg ni hade hemma!! Hoppas ni fått bukt på dem!

Smart drag där att tacka nej till jobb! Är ju råfint ute! Och imorgon skulle det bli molnigt och då ska du jobba! Inte illa planerat där :P

2006-06-13 @ 20:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback